اجرای نورپردازی نما

طراحی و اجرای نورپردازی نما

اشتراک گذاری پست

نکات قابل توجه در اجرای نورپردازی نما

اجرای نورپردازی نما امروزه توسط گروه های بسیاری قابل انجام هستند. زیبایی نمای ساختمان در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طراحی نماهای سنگی، با هزینه های گزاف شاهدی بر این مدعاست. با وجود تمام انرژی و هزینه ای که برای زیباسازی نما انجام میشود، در طول شب نمای ساختمان هیچ جلوه ای نخواهد داشت. حتی گاه ممکن است زیباترین نماها نیز در تاریکی شب ترسناک به نظر برسند. اجرای نورپردازی نما کمک میکند تا ساختمان ظاهر زیبا و جذاب خود را در طول شب نیز حفظ کند.

نورپردازی حرفه ای گاها سبب میشود تا ظاهر ساختمان در شب بسیار جذاب تر از روز باشد. همچنین اجرای نورپردازی نما میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی ارزش ملک و قیمت آن داشته باشد.

ارتباط میان نوع ساختمان و اجرای نورپردازی نما

در برخی ساختمان ها اجرای نورپردازی اهمیتی ویژه دارد، ساختمان رستوران و تالار های عروسی از جمله این ساختمان ها هستند. بسته به این که نمای ساختمان چه سبکی است باید نورپردازی متفاوتی را برای آن در نظر داشت. بدیهی است که نورپردازی در ساختمان هایی که نمای رومی دارند باید با ساختمان هایی که نمای کلاسیک یا مدرن دارند متفاوت باشد. میزان نور ها ، محل قرار گیری آن ها، رنگ نورها از جمله مولفه هایی هستند که تنها توسط یک تیم حرفه ای قابل تشخیص است. بسته به کاربری ساختمان نحوه نورپردازی نما نیز متفاوت خواهد بود. منازل مسکونی و ساختمان های تجاری باید نورپردازی های متفاوتی داشته باشند.

نورپردازی نما امروزه در معماری شهری نیز اهمیت پیدا کرده است. اجرای نورپردازی نما و یا عدم اجرای آن را میتوان یکی از عیان ترین تفاوت ها میان ساختمان های جدید و قدیمی دانست. روشن شدن ساختمان ها در طول شب میتواند جذابیت زیادی به معماری شهری ببخشد. در واقع با نورپردازی نما علاوه بر منزل زیبا میتوانیم شهر زیباتری نیز داشته باشیم.شرکت روشنایی تیسان تولید کننده ی انواع محصولات روشنایی و پایه چراغ خیابانی بوده ودارای پروژه های اجرایی متعددی در این زمینه میباشد.

تجهیزات و اجرای نورپردازی نمااجرای نورپردازی نما

قیمت اجرای نورپردازی نما

قیمت اجرای نورپردازی نما یکی از موضوعاتی است که احتمالا ذهن افراد را درگیر میکند. مولفه های زیادی در تعیین قیمت نهایی دخیل اند. در ابتدای امر لازم است کارفرما مشخص کند که قصد دارد چند درصد نما نورپردازی شود. بسته به دستور کارفرما میتوان بیست تا هشتاد درصد نما را روشن کرد.

بدیهی است که درصد روشنایی نمای ساختمان و روشنایی فضای خارجی در تعیین قیمت نهایی موثر است. هرچه درصد بیشتری از مساحت ساختمان را برای نورپردازی در نظر داشته باشید تیم اجرای نورپردازی نما باید تجهیزات و زمان بیشتری را اختصاص دهد. به همثن جهت هزینه نهایی نورپردازی بیشتر خواهد شد. ارتفاع و مساحت نمای ساختمان از جمله دیگر مولفه های تاثیر گذار بر روی قیمت نهایی هستند.

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از روش های مختلفی قابل انجام است، هر یک از روش ها هزینه های مختلفی را به همراه خواهند داشت.یکی از روش های نورپردازی نما، نورپردازی خشن است. در این نوع از نورپردازی تمرکز بر روی ریزه کاری ها و جزئیات نماست به صورتی که جذابیت عناصر معماری بیشتر از سایر بخش ها به چشم بیایند. استفاده از این روش سبب میشود تا نتوانید سطح گسترده ای از نما را روشن کنید. با استفاده از این روش تمرکز بیننده به بخش های پر اهمیت نما معطوف خواهد شد. این کار ظاهر ملایم و کم نوری به نما خواهد داد.

نورپردازی از داخل به خارج نما یکی دیگر از روش های نورپردازی نماست. نورپردازی از داخل به خارج برای  ساختمان هایی که تراس در نمای بیرونی آن ها قرار دارد و یا پنجره های بزرگی دارند بهترین انتخاب است. در این روش نوارهای نورانی در حاشیه پنجره و ساختمان قرار میگیرند و جلوه ای نورانی و جذاب به ساختمان خواهند بخشید.

 

چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟

در اجرای نورپردازی نما لازم است نوع و تعداد لامپ های مورد نیاز با دقت برآورد شوند. پروژکتور های LED یکی از انتخاب هایی هستند که شما در این زمینه خواهید داشت. پروژکتور ها قیمت بالایی دارند اما نسبت به دیگر تجهیزات استفاده شده دوام و مقاومت بیشتری خواهند داشت. پرتاب نور پروژکتورها بیشتر است و در برابر برف و باران و گرد و غبار نیز مقاوم ترند. در صورتی که قصد دارید نورها خطی نباشند استفاده از پروژکتور توصیه مناسبی است.

ریسه های LED یکی دیگر از تجهیزاتی هستند که در نورپردازی نما مورد استفاده قرار میگیرند. این نوارها بیشتر در نورپردازی های داخل به خارج کاربرد دارند. عیب بزرگ این نوار های عمر کوتاه شان است. البته ریسه های LED بسیار مقرون به صرفه هستند و این از جمله مزایای آن هاست.

لازم است در اجرای نورپردازی نما از محصولات با کیفیت استفاده شود، دسترسی به لامپ های قرار گرفته در نما کار ساده ای نیست، به همین دلیل باید تدبیری اندیشید که نیاز به تعمیر و یا تعویض لامپ ها به حداقل برسد. استفاده از محصولات با کیفیت(پایه چراغ) از جمله این تدابیر است.

اجرای نورپردازی نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که منبع نور قابل مشاهده نباشد. دیده شدن لامپ ها توسط رهگذران یکی از نشانه های نورپردازی غیر حرفه ای است.

طراحی و اجرای نورپردازی نما ساختماننکات قابل توجه در اجرای نورپردازی نما

اجرای نورپردازی نما و مصرف برق

در صورتی که قصد دارید چراغ های نمای ساختمان را همیشه روشن نگاه دارید لازم است تمهیداتی در جهت مصرف بهینه برق بیاندیشید. چرا که عموما چراغ های پر مصرفی برای روشنایی نمای ساختمان استفاده میشوند.توجه داشته باشید که همیشه نور زیاد به معنای زیبایی بیشتر نیست. گاه استفاده متعادل از رنگ ها و نور ها سادگی و زیبایی را با هم به ارمغان خواهد آورد. نورپردازی نما میتواند به صورت تک رنگ و یا چند رنگ انجام شود.

شدت نورها و رنگ آن ها باید با دقت انتخاب شوند تا ظاهری زننده و شلخته به ساختمان ندهد.رنگ نورها باید با متریال به کار رفته در نمای ساختمان همخوانی داشته باشند.در نورپردازی نما نباید افراط کرد، استفاده بیش از اندازه از نورها میتواند موجب ایجاد آزار و اذیت برای همسایگان و یا عابران شود. در این شرایط اصطلاحا گفته میشود آلودگی نوری ایجاد شده است.ظاهر ساختمان یکی از مهمترین بخش های ساختمان است،این مسئله اهمیت نورپردازی را دو چندان میکند.

برای به رخ کشیدن هر چه بیشتر زیبایی نمای ساختمان در طول شب لازم است کار را به یک تیم حرفه ای بسپارید. تیم های با تجربه و حرفه ای بهترین نوع نورپردازی را برای ساختمان شما پیاده سازی خواهند کرد.

 

مقالات دیگر

تفاوت نورپردازی و روشنایی
روشنایی

4 تفاوت نورپردازی و روشنایی

نورپردازی و روشنایی دو اصطلاح اساسی در زمینه علم نور و معماری هستند که احتمالاً با آنها آشنایی دارید، اما

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید