ایمنی روشنایی در خیابان ها

نورپردازی اتوبان

اشتراک گذاری پست

اهمیت اجرای ایمنی روشنایی معابر

روشنایی خیابان یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید شرکت توزیع نیروی برق در ایران انجام دهد. اگرچه شاید در نگاه بسیاری از مردم، روشنایی خیابان ها با کمک یک لامپ ساده تامین می شود؛ اما ایمنی روشنایی خیابان هم برای عابرین پیاده و هم برای وسایل نقلیه بسیار مهم است. به همین خاطر، استانداردهای مختلفی برای افزایش ایمنی روشنایی خیابان وجود دارند که باید حتما در نظر گرفته شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد موارد ایمنی برای روشنایی معابر و خیابان ها صحبت کنیم.

ایمنی روشنایی خیابان و معابراستانداردها و نکات برای تامین ایمنی روشنایی خیابان ها

ایمنی روشنایی خیابان چگونه تامین می شود؟

ایمنی روشنایی خیابان ها برای عابرین پیاده و افرادی که سوار بر وسایل نقلیه هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، قوانین و استانداردهای خاصی برای این منظور تعیین شده اند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • فاصله پایه های چراغ ها با هم برای تامین روشنایی خیابان ها باید به صورت یکسان باشد. در این صورت پخش نور در خیابان به صورت یکنواخت بوده و هیچ تضادی میان بخش های مختلف شهر وجود ندارد.
  • شدت روشنایی باید قبل از نصب پایه چراغ خیابانی بررسی شود. عوامل متنوعی مانند حجم ترافیک، افراد عبوری، میزان رفت و آمد و … در انتخاب بهترین شدت روشنایی موثر هستند.
  • چراغ های انتخاب شده برای خیابان ها باید در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی از خودشان نشان دهند.
  • ارتفاع پایه های چراغ باید مانند چراغ های شهری دارای مقاومت بالایی باشند. به طوری که در برابر شرایط جوی، باد، باران و طوفان از خودشان مقاومت بالایی نشان دهند.
  • نصب چراغ در ارتفاع مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، لازم است که بر اساس استانداردهای موجود چراغ در ارتفاعی نصب شود که هم پخش نور مناسبی وجود دارد، هم می توان از حداکثر ایمنی بهره مند شد.

روشنایی خیابانی ایمن برای عابرین پیاده

عابرین پیاده یکی از اصلی ترین گروه از افرادی هستند که در خیابان ها رفت و آمد می کنند. وجود روشنایی در خیابان ها کافی برای ایمنی عابرین پیاده بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر لازم است که برای تمامی معابری که عابرین پیاده از آن ها عبور می کنند، سیستم های روشنایی هدفمند و ثابت قرار داده شوند. به ویژه مکان هایی که در معرض خطرات زیادی برای عابرین پیاده هستند، باید با سیستم های روشنایی قوی پوشش داده شوند.

ایمنی روشنایی خیابان به لطف وجود لامپ های نسل جدید و با کمک الگوهای پخش روشنایی منظم، می تواند به راحتی تامین شود. این لامپ ها دارای بازدهی بسیار بالایی هستند و می توانند روشنایی یکنواختی را در زوایای مختلف ایجاد کنند.

موضوعی که حتما باید در حوزه ایمنی روشنایی خیابان برای عابرین پیاده به آن توجه شود، کاهش آلودگی نوری و خیرگی در اثر استفاده از لامپ های روشنایی است. می توان با کمک لامپ های بسیار باکیفیت که قدرت پخش کنندگی نور ایده آلی دارند، روشنایی فضای خارجی و خیابانی را برای عابرین پیاده ایمن کرد.

تامین ایمنی روشنایی خیابان ها برای

عابرین پیاده و وسایل نقلیه

ایمنی روشنایی خیابان برای رانندگان وسایل نقلیه

خطرات تصادف در معابر شهری برای رانندگان وسایل نقلیه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما با در نظر گرفتن ایمنی روشنایی خیابان برای رانندگان وسایل نقلیه و توزیع یکنواخت نور در بخش های مختلف جاده، می توان تا حد زیادی ایمنی رانندگی را در شهرها افزایش داد.

رانندگان وسایل نقلیه نیاز به رانندگی کردن در تقاطع ها و جاده هایی دارند که به اندازه کافی روشن هستند. در این صورت خطرات ترافیکی و تصادفی بسیار کاهش پیدا می کنید. توزیع نور یکنواخت با فاصله مشخص پایه های چراغ های خیابانی، می تواند تاثیر زیادی روی افزایش ایمنی داشته باشد.

چراغ های ال ای دی شهری می توانند نور ثابت و یکنواختی را در جاده های شهری ایجاد کنند. بنابراین، به لطف این چراغ ها دیگر خستگی و خیرگی نو وجود ندارد رانندگی در جاده های شهری با کمک این نور ثابت و یکنواخت، باعث عدم خستگی چشم ها می شود. چراغ های ال ای دی می توانند با ترکیب دمای رنگ نور و شاخص رنگ، تضادهایی را در سطوح جاده به وجود آورند. بنابراین، دید افراد در هنگام رانندگی افزایش پیدا می کند.

ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.لطفا جهت مشاوره ی رایگان ثبت سفارش و استعلام قیمت محصولات با کارشناسان شرکت روشنایی تیسان تماس حاصل کرده و از خدمات متمایزی بهره مند شوید.

کارشناس فنی:09127298799

کارشناس فروش:09013331522

شرکت:4-02156692373

 

مقالات دیگر

تفاوت نورپردازی و روشنایی
روشنایی

4 تفاوت نورپردازی و روشنایی

نورپردازی و روشنایی دو اصطلاح اساسی در زمینه علم نور و معماری هستند که احتمالاً با آنها آشنایی دارید، اما

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید